یکشنبه، اسفند ۲۷، ۱۳۹۱

حیلت رها کن


 ساعتها دنبال فایل این موسیقی گشتم ولی جز یک فایل تصویری با کیفیت نسبتا پایین چیز دیگه ایی پیدا نکردم. اگر کسی این آهنگ رو داره خوشحال میشم که به دست من هم برسونه.


نام آهنگ: حیلت رها کن
نوازنده: مسعود شعاری
آهنگساز: برگرفته از یک آهنگ تاجیکی

درباره آهنگ:
در فرهنگ های موسیقیایی والس را اینگونه معنا کرده اند« یک نوع رقص محلی و ریتم موسیقی است که رقصندها یکدیگر را هنگام رقص نگه می‌دارند» و حیلیت رها کن برای من یک والس است. آهنگی که با شنیدنش غرق در هزاران فکر خوش می شوم و برای مدتی هرچند کوتاه، فارغ از درگیری های روزمره آرامش را در آغوش می کشم.
اسم آهنگ برگرفته از یکی از اشعار مشهور مولانا(دیوان شمس) و حال و تم اصلی آهنگ برگفته از یک آهنگ تاجیکی است که مسعود شعاری استادانه آنرا با برداشت شخصی خود نواخته است.نمی دانم علاقه من به این آهنگ به خاطر ارادتی است که به  مولانا دارم و یا دلنشینی فرهنگ  تاجیکی و یا علاقه ی وافری که به نوازندگی و آهنگسازی مسعود شعاری دارم و یا  معجونی از هر سه اینها! اما هرچه هست حیلت رها کن جزو معدود آهنگ هایی است که از شنیدنشان سیر نمی شوم.

حیلت رها کن عاشقا دیوانه شو دیوانه شو
وندردل آتش درآ پروانه شوپروانه شو
هم خویش را دیوانه کن هم خانه را ویرانه کن
وانگه بیا با عاشقان هم خانه شو هم خانه شو
رو سینه را چون سینه ها هفت آب شوی از کینه ها
وانگه شراب عشق را پیمانه شو پیمانه شو
باید که جمله جان شوی تا لایق جانان شوی
گر سوی مستان می روی مستانه شو مستانه شو
قفلی بود میل و هوا بنهاده بر جانهای ما
مفتاح شو، مفتاح را دردانه شو دردانه شو
بنواخت نور مصطفی آن استن حنانه را
کمتر ز چوبی نیستی، حنانه شو حنانه شو

هیچ نظری موجود نیست: