دوشنبه، اسفند ۲۱، ۱۳۹۱

قدیما

یادته اولین باری که وارد اینترنت شدی کی بود؟
برای من حدود پانزده شانزده سال پیش بود. اون موقع مثل حالا نبود که تو هرخونه چندتا لب تاپ و پی سی باشه. داشتنش برا یه بچه مدرسه ایی حیلی لازم نبود نه درس و مشقمون با کامپیوتر بود نه گوگل مسیول تحقیقاتمون. با یکی دوتا دایرالمعارف کار تحقیقاتمون راه میافتاد. با این وضعیت دیگه داشتن اینترنت نه تنها لازم نبود که بلکه از دید بزرگترای اون موقع همتراز با ماهواره بی هویتی وهزارنا چرند و پرند دیگه بود. راستش اصلا پی سی من مودم نداشت.
از اونجا که کلا خودسر بودم پولامو جمع کردم یه مودم دایال اپ خریدم و کلی حرف به جوون خریدم ولی وارد دنیای اینترنت شدم یه پسر عمه داشتم اون همه چی رو بهم یاد داد.
اولین سایتی که رفتم یاهو بود
بعد اون موقع که شبکه های اجتماعی نبود همه جامون فیلتر نشده بود  بیشتر وقتمون توی پرسه زدن وبلاگا میشد اصلا از همون وقتا بود که دلم پیخواست وبلاگ داشته باشم.  بیشتر وبلاگایی هم که میخوندم بدای بچه های چند تا دانشگاه شاخص بود که بورس رفته بودن اونور اب. بعد من با وبلاگای اینا زندگی کردم  حتی میشهفت تو ادبیات منم تاثیرذار بودن. 
یاد صدای مودم میافتم و استرس بیدار شدن بقیه انواع راه ها رو امتحان کردم که موقع وصل شدن قیر قیر نکنه نشد که نشد
منتظر به ادمک یاهو نگاه میکردم تا وصل بشه برم تو چت روم
.....
یه اعتراف : هپون اوایل یه سایتی بود با مضامین غیر اخلاقی که اصلا از همون موقع ها بود که با مضامین غیر اخلاقی بصورت رسمی اشنا شدم. تا قبلش فقط در حد پچ پچ های بچه مدرسه بود.

هیچ نظری موجود نیست: